ترفندهای جدید Bazar Backdoor

ترفندهای جدید مبهم سازی برای به چالش کشیدن امنیت

یک کمپین فیشینگ جدید با بدافزار BazarBackdoor کشف شده است. این کمپین از روش فشرده سازی برای مخفی کردن بدافزار به عنوان یک پرونده تصویری استفاده می کند. این روش می تواند Secure Email Gateways (SEGs) را فریب دهد تا پیوست های مخرب را به عنوان پرونده های تمیز شناسایی کند.

به گفته محققان Cofense ، روش فشرده سازی می تواند برخی SEG ها را دور بزند زیرا محدودیت هایی در بررسی کامل یا اسکن یک پرونده فشرده دارد.

کمپین جدید BazarBackdoor از ماه گذشته فعال است و چندین گیرنده شرکت را با استفاده از موضوع روز محیط زیست ، که در 5 ژوئن جشن گرفته می شود ، فریب داد.

این ایمیل حاوی بایگانی های ZIP و RAR در پیوست است. این یک فایل JavaScript است که بدافزار BazarBackdoor را برای دسترسی از راه دور به ماشین های هدف ارائه می دهد.

هم چنین از پرونده جاوا اسکریپت بسیار مبهم برای بارگیری مخرب با پسوند تصویر استفاده می شود.

این عمل ، همانطور که کارشناسان می گویند ، در بین هکرها روندی رو به رشد است زیرا احتمال پرونده های مخرب را برای جلوگیری از شناسایی افزایش می دهد.

استفاده از چندین نوع بایگانی به طور عمدی توسط مهاجمان استفاده می شود زیرا این امکان را دارد که حد فشرده سازی SEG را از بین ببرد یا به دلیل ناشناخته بودن نوع بایگانی امکان پذیر نیست.

جاوا اسکریپت مبهم پس از اجرا ، با استفاده از اتصال HTTP GET ، محموله BazarBackdoor را با پسوند .png بارگیری می کند.

این بدافزار پس از استقرار در رایانه قربانی ، می تواند Cobalt Strike را که یک ابزار واقعی است که برای تمرینات پس از بهره برداری ایجاد شده و به صورت جانبی گسترش می یابد ، بارگیری و اجرا کند.

با شروع سال ، BazarBackdoor تغییر شکل داد. در حال حاضر ، عوامل تهدید در پشت آن پیچیده تر شده و از روش های جدیدی برای انتشار بدافزار استفاده می کنند.

این تهدیدی نگران کننده است و نیاز به نظارت مستمر از سوی نهادهای امنیتی دارد.