مایکروسافت از جدیدترین حملات فیشینگ خبر می‌دهد!!

 

تیم اطلاعات امنیتی مایکروسافت به کاربران و مدیران دفتر 365 هشدار داده است که در جستجوی یک ایمیل فیشینگ “فریبنده” با آدرس فرستنده های جعلی هستند.

 

مایکروسافت پس از مشاهده یک کمپین فعال که در هدف قرار دادن سازمان های Office 365 با ایمیل های متقاعد کننده و چندین تکنیک برای دور زدن تشخیص فیشینگ ، از جمله صفحه فیشینگ Office 365 ، میزبانی برنامه های ابری گوگل Google و یک سایت خطرناک SharePoint که قربانیان را ترغیب می کند تا اطلاعات خود را تایپ کنند ، هشدار داد.

“تیم امنیتی مایکروسافت” اعلام کرد: یک کمپین فعال فیشینگ از ترکیب حیله گر آدرس های اصلی فرستنده با ظاهری مشروع ، آدرس های فرستنده نمایش جعلی که حاوی نام کاربری و دامنه های هدف هستند و نام هایی که از خدمات قانونی تقلید می کنند استفاده می کند.

“آدرس های فرستنده اصلی شامل تغییرات کلمه” ارجاع “است و از دامنه های مختلف سطح بالا استفاده می کند ، از جمله دامنه com [.] com ، که به طور گسترده توسط کمپین های فیشینگ برای جعل و غلط تایپی استفاده می شود.”

فیشینگ همچنان مشکلی سخت برای مشاغل است که نیاز به آموزش منظم راه حل های فنی ، مانند احراز هویت چند عاملی در همه حساب ها داردکه مایکروسافت و CISA به شدت آن را توصیه می کنند.

فیشینگ جزء اصلی حملات سازش با ایمیل تجاری (BEC) است که بر اساس آخرین آمار FBI در سال گذشته بیش از 4.2 میلیارد دلار برای آمریکایی ها هزینه داشته است. هزینه آن بسیار بیشتر از حملات باج افزارهای معروف است. BEC ، که متکی بر حساب های ایمیل آسیب دیده یا آدرس های ایمیل مشابه آدرس های مجاز است ، فیلتر نمی شود زیرا در ترافیک معمولی و مورد انتظار ترکیب می شوند.

این حملات از Microsoft SharePoint در نام نمایشی استفاده می کند تا قربانیان را ترغیب کند تا روی پیوند کلیک کنند. این ایمیل به عنوان یک درخواست “اشتراک فایل” برای دسترسی به “گزارش کارکنان” ، “پاداش ها” و سایر محتواهایی که در یک صفحه گسترده اکسل قرار گرفته اند ، مطرح می شود. همچنین دارای پیوندی است که به صفحه فیشینگ منتقل می شود و مارک های مایکروسافت زیادی وجود دارد.

در حالی که لوگوهای متقاعد کننده مایکروسافت در سراسر ایمیل پراکنده شده اند ، آدرس اصلی فیشینگ به یک منبع ذخیره سازی Google متکی است که قربانی را به دامنه Google App Engine AppSpot می‌کشاند.

ایمیل ها حاوی دو نشانی اینترنتی هستند که هدرهای HTTP را نادرست نشان داده اند. نشانی اینترنتی فیشینگ اصلی یک منبع ذخیره سازی Google است که به یک دامنه AppSpot اشاره می کند و نیاز به کاربر دارد که قبل از ارائه دامنه دیگری از محتوای کاربر Google با صفحه فیشینگ Office 365 وارد سیستم شود.

نشانی اینترنتی دوم در تنظیمات اعلانات قربانی را به یک سایت SharePoint آسیب دیده پیوند می دهد. هر دو نشانی اینترنتی برای ورود به صفحه نهایی نیاز به ورود به سیستم دارند .مایکروسافت خاطرنشان می کند که این کمپین “زیرکانه تر از حد معمول” است.مایکروسافت از ویژگی “Safe Links” Defender for Office 365 phishing برای حفاظت از فیشینگ استفاده می کند که ایمیل فیشینگ را “در لحظه ای که کاربر روی پیوندی کلیک می کند که با لیست صفحات فیشینگ شناخته شده خود مطابقت دارد” از بین می‌برد.همچنین جزئیاتی را در GitHub در مورد زیرساخت های مرتبط با ایمیل های جعلی که از SharePoint و سایر محصولات برای فیشینگ معتبر تقلید می کنند ، منتشر کرده است.

و خاطرنشان کرد: “اپراتور همچنین از زیرساخت های URL مجاز مانند Google ، Microsoft و Digital Ocean برای میزبانی صفحات فیشینگ خود استفاده می کند.”